Porckorongsérv tünetei és kezelése

Sokak számára ismerős lehet az a pár másodperces dilemma, amikor leejtünk valamit és háromszor is meggondoljuk, hogy lehajoljunk-e érte, vagy megkérjünk inkább valakit, hogy vegye fel nekünk. A derékból indított, hirtelen mozdulatoknak, ugyanis lehetnek nagyon kellemetlen következményei is, főleg, ha már porckorongsérvünk van.

Tovább
Egészség

Süssünk zamatos nyári gyümölcsökkel!

Elérkezett az évnek az a szakasza, amelyről egész télen álmodoztunk: bármikor friss gyümölcshöz juthatunk, akár a saját kiskertből, akár a piacon járva. Ráadásul szinte minden hónapban más-más gyümölcs érik: az áfonya és a barack a július-augusztusi időszak kincsei. Süssünk belőlük ínycsiklandó süteményeket az egész család örömére!

Tovább
Táplálkozás

Nyári kalandra és biciklire fel!

A mozgás bármely életkorban elengedhetetlen része kell, hogy legyen a mindennapjainknak, de bizonyos életkor felett már arra is figyelnünk kell, hogy ennek ízületkímélő formáját válasszuk. Így a mozgás is biztosan javunkra válik, és az előnyeit tudjuk majd élvezni sérülések nélkül. Számos sport közül választhatunk habitusunknak, vagy érdeklődésünknek megfelelően: a gyógy-, vagy vízitorna, a pilates, a nordic walking mellett a kerékpározás is remek választás lehet.

Tovább
Mozgás

Termékajánló

Hasznos tanácsok és tippek grillezéshez

Itt a jó idő, használjuk ki és töltsünk minél több időt a szabadban barátokkal, rokonokkal, unokákkal. A friss levegőn végzett sport, kirándulás, játék és főzés öröme semmihez sem fogható. Ilyenkor indul a kerti parti-, vagy a grillszezon, de előkerülnek a bográcsok is.

Tovább
Táplálkozás

Miért ajánlott 50 felett a szenior jóga?

Nincs az az életkor, amikor le kellene mondanunk a mozgás öröméről, sőt sohasem késő elkezdeni, ha eddig még nem tettük meg. A lényeg, hogy aktuális fizikai állapotunknak, csontjaink teherbírásának megfelelő sportot válasszunk. Így ugyanis nagyobb lesz a testmozgásban az öröm-, mint a felesleges rizikófaktor. Ideális mozgásforma (nem csak szenior korban) a jóga.

Tovább
Mozgás

Legyen a gerinctorna a mindennapok része!

Napjaink egyik leggyakoribb mozgásszervi betegsége a derékfájás, mely valójában egy tünet, aminek hátterében többféle probléma is állhat. Cikkünkben annak járunk utána, mit tehetünk a gerinc környéki fájdalmak megelőzéséért, illetve az esetlegesen kialakult fájdalmak csökkentéséért. Nádas Nóri gerinctorna oktató segítségével jártuk körbe a témát.

Tovább
Mozgás
12

TV

Rádió

×