Kezdjük fitten az évet!

Ha az elhatározás már megvan, hogy váltunk egy egészen új, az egészségünket szolgáló életmódra, érdemes alaposan átgondolnunk, hogyan, és milyen formában tudunk ennek nekivágni. Az egyik alappillér a rendszeresség. Legyünk kitartóak, tartsuk magunkat az elhatározásunkhoz. 

Fontos, hogy ne akarjunk egyszerre, és azonnal mindent, hiszen a fokozatosság hosszú távon sokkal kifizetődőbb.

Ha régen sportoltunk már, ráadásul időnként mozgásszervi nehézségekkel küzdünk, akkor legjobb, ha olyan mozgásformával kezdünk, ami kíméletes.
Természetesen bármilyen mozgásformát választhatunk, amivel átmozgatjuk testünket és örömünket leljük benne. Fontos, hogy ne kényszer, nyűg legyen a mozgás, sokkal inkább egy kellemes időtöltés, akár egyedül akár társas programként. Legyen szó túrázásról, páros labdajátékról, vagy csoportos gerinctornáról.

Jó választás lehet a gyógytorna, melyhez akár saját otthonunkban is nekifoghatunk. 
Ehhez nyújtunk segítséget gyógytorna videóinkban.

Bemelegítés, torna és nyújtás

Ahogy arról már korábban is írtunk: nagyon fontos a (gyógy)torna elején a bemelegítés
Semmiképpen ne hagyjuk ki, hiszen ezekkel a gyakorlatsorokkal készítjük fel szervezetünket az elkövetkező nehezebb feladatokra. 
Ugyanez igaz a torna végi nyújtásra, levezető gyakorlatokra is.
Ha tehetjük, úgy álljunk neki az egész feladatsornak, hogy legyen elegendő idő a bemelegítésre és a nyújtásra is. 
Bemelegítés közben is beiktathatunk pár nyújtással járó feladatot, így előzve meg az izmok rugalmatlanságából adódó sérüléseket. 
A gyógytorna gyakorlatok elvégzését követően pedig mindenképpen szánjunk időt a megfeszült izomzat lenyújtására. Ezáltal elkerülhetjük akár a későbbi izomlázzal járó kellemetlenségeket is. Így tudjuk megőrizni testünk, ízületeink rugalmasságát, fiatalos lendületét. A nyújtást nélkülöző izomzatunk ugyanis megrövidül, bemerevedik, ami igencsak lekorlátozza a mozgástartományt. Nehezebben vesszük akár a hétköznapi mozdulatokkal járó akadályokat is. 

A törzsizomzat erősítése minden életkorban fontos

A törzsizomzat, azaz a hát-, a has- és a mellizmok kiemelten fontos szerepet játszanak a gerincoszlop stabilizálásában. Kellően erős törzsizomzattal pedig már nem okoz problémát testünk egyensúlyának megtartása sem, így csökkenthetjük az elesések, a megbotlásokból adódó balesetek esélyét. Az alábbi videóban ilyen gyakorlatokat mutatunk be:

Hogyan nyújtsunk?

A fokozatosság és a kíméletesség a legfőbb alapelvek a nyújtás során is. Téves azt gondolni, hogy addig kell erőltetni az izmok nyújtását, míg el nem kezd fájni. A túlnyújtás komoly sérülésekhez vezethet, ezért érdemes megfontoltan végezni őket. Az alábbi gyógytorna videóban segítünk a szakszerűen kivitelezett nyújtások elvégzéséhez.
A nyújtás izmainkra gyakorolt jótékony hatása mellett kiemelten fontos, hogy közben a légzéstechnikánk is tökéletesedhet. 
Figyeljünk légzésünkre, a nyújtógyakorlat kezdetekor lélegezzünk be, majd a pozíció kitartása alatt, lassan, folyamatosan lélegezzünk. 
A helyesen végzett légzés következtében nő a tüdőkapacitásunk, testtartásunk stabilizálódik, hiszen a mellkas és a vállöv szintén kifeszül közben.

Ha pedig elhatároztuk magunkat, hogy belevágunk egy új kihívásokkal teli életmódba, bátran vonjuk be barátainkat, ismerőseinket. Társaságban sokkal szórakoztatóbb a sport, és a kitűzött célt is biztosabban elérjük, ha nem egyedül kell felküzdenünk magunkat az odáig vezető lépcsőfokokon.
 

Kapcsolódó cikkek

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Értesüljön a legfrissebb tartalmakról!

Az alábbi mezők kitöltése kötelező.

A Béres Gyógyszergyár Zrt. az űrlapon megadott információkat használja fel, hogy kapcsolatba lépjen Önnel. Kérjük, ossza meg velünk, hogy milyen módon szeretne hallani felőlünk:

×