Nyári ajánló: hogyan használjuk ki a jó időt?

Itt a nyári szezon és gyönyörű az idő – ez épp elég indok arra, hogy kiszabaduljunk a négy fal közül. Mutatunk pár ötletet, hogy mivel tölthetjük fel a naptárunkat ezekben a hónapokban. Induljon a felfedezés! 

Grillezésre fel!

A grillezett ételek népszerűségének egyik legnagyobb oka abban rejlik, hogy az így elkészített fogások megőrzik az eredeti ízüket és aromájukat. Ez abban az esetben lesz igaz, ha onnantól, hogy rátettük a húst vagy zöldséget a grillre, ellenállunk a kísértésnek, hogy gyakran megfordítsuk az ételt. Türelmesnek kell maradnunk és időt hagyni a barnulásnak, karamellizálódásnak. Az általános szabály az, hogy csak egyszer szabad megfordítani az ételeket a grillrácson.
A grillezést nem csak az ínycsiklandozó ízek miatt jó, ha beillesztjük a nyári menünkbe. A szervezetünk is meghálálja majd, hiszen a grillsütőn elkészített fogásokhoz csak elhanyagolható mennyiségű zsiradékra van szükség. Az is fontos szempont, hogy sütés közben a szabad levegőn vagyunk.
Grillezésnél a pácolás és a fűszerezés az ételek sava-borsa – mindkettőnél arra kell figyelni, hogy ne essünk túlzásba az egyes hozzávalók adagolásánál. Ha megtehetjük, használjunk házi alapanyagokat, amihez csak lehet, hogy megkíméljük az ételeket (és magunkat is) a tartósítószerektől. Emellett a pácoláshoz érdemes hőálló növényi olajat választanunk, mivel ezek sütés közben se vesztik el ízüket.
Azoknak, akik még csak ismerkednek a grillezés tudományával, összefoglaltuk az első lépéseket, amivel biztos lesz a siker:

Kattintson a megtekintéshez

Tekerjünk a szabadban

A biciklizés az egyik legegészségesebb mozgásforma, amibe bármelyik életszakaszban érdemes belevágni. Amellett, hogy a futáshoz képest kevesebb terhet ró az ízületeinkre, számos előnye van, amiért érdemes megfontolni egy nyári kerékpáros túrát a családdal, barátokkal vagy akár egymagunk is. Segít karbantartani a szív- és vérkeringési rendszerünket, valamint hatására növekszik a szervezetünk fizikai teljesítőképessége is. Emellett ez a közepes intenzitással végezhető sport kiváló zsírégető hatással is rendelkezik. 
A legfontosabb tanács, ha biciklire pattannánk, hogy figyeljünk a fokozatosságra. Először kisebb távokkal készítsük fel a testünket és izomzatunkat az igénybevételre, ne egy Tour de France távot próbáljunk meg elsőre letekerni. Emellett pedig mindig figyeljünk a biciklizés előtt és után is a megfelelő nyújtásra. Ezzel nem csak a sérülésektől óvhatjuk meg a testünket, de hamarabb múlik el a tekerés utáni izomlázunk is.
Ha kedvet hoztunk egy jó bringás tekeréshez, akkor bátran ajánljuk a frissen átadott Tisza-tavi kerékpárutat, ahol a gépkocsiktól teljesen elválasztva biciklizhetjük körbe a tavat egy rövidebb (70 km-es) és egy hosszabb (95 km-es) szakaszon. De ha először kisebb kihívást keresnénk, akkor érdemes megnézni az idei év kerékpárútjának választott Tatabánya és Tata közötti biciklis útvonalat, ami 6,8 km hosszan kanyarog végig a Duna közvetlen környezetében.
Összeszedtük a leghasznosabb tippeket, amikkel könnyedén meg lehet tervezni a nyár első rendes biciklitúráját! A részleteket ebben a cikkben olvashatja el: 

Kattintson a megtekintéshez

Tippek unokás kirándulásokhoz

A nagy nyári kirándulások remek lehetőséget adnak arra, hogy új élményeket gyűjtsünk közösen a gyerekekkel. Persze az se elhanyagolható, hogy a mozgás jót tesz az egészségüknek is, de ez maximum másodlagos szempont a közös felfedezések öröme és a tartalmas, hosszú beszélgetések mellett. Ezért már a túra megtervezésénél figyeljünk arra, hogy ne a saját teljesítményünkre szabjuk a túrát, mert a legkisebbek már egy 1 órás sétától is könnyedén kifáradhatnak.
Van néhány ökölszabály, amit érdemes betartanunk a kirándulás tervezésénél. Az első tanács, hogy a túra előtti éjszaka próbáljunk meg korán ágyba kerülni, hogy kipihenten induljon a reggel – ha bármelyikünk fáradt, nyűgös, inkább napoljuk el a programot. Emellett készüljünk fel a „legrosszabbra”, vagyis ne csak fél liter vizet és egy-egy szelet csokoládét pakoljunk be, hanem mindenkinek legalább 1-1,5 liter vizet, szendvicseket, gyümölcsöket és egyéb egészséges harapnivalókat.
Ha már megvan az elhatározás és csak a helyszín hiányzik, arra is vannak ötleteink! Ebben a cikkben felsoroltunk pár gyönyörű nyári kirándulós helyszínt, fedezzék fel őket közösen:

Kattintson a megtekintéshez

Érzékeny a nyári frontokra? Fogadja meg ezeket a tanácsokat!

Számtalan ember szenved a fronthatásoktól, vagyis attól, hogy a szervezetük érzékenyen reagál az időjárás-változásokra. Mivel a frontérzékenység nagyon gyakran előforduló probléma, ezért jó, ha beleássuk magunkat a témába, tisztázzuk a rizikófaktorokat és a lehetséges gyógyíreket.
Először is, sajnos a szeszélyes időjárásra érzékenyebben reagálnak a nők, valamint az idősebbek. Ezeken kívül a túlsúly, valamint egyes szív- és érrendszeri, idegrendszeri betegségek növelhetik az esélyét annak, hogy megérezzük a frontokat. Ahhoz, hogy mérsékeljük a hirtelen légköri változások negatív hatásait, az kell, hogy karbantartsuk a szervezetünket. Ennek a legfontosabb pillérjei a helyes táplálkozás, a rendszeres mozgás és az elegendő pihenés.
Milyen kísérőtünetei lehetnek még a frontérzékenységnek? Milyen természetes gyógymódokkal lehet felvenni a harcot a kedvezőtlen hatások ellen? Tudjon meg mindent ebből a cikkünkből: 

Kattintson a megtekintéshez

Kapcsolódó cikkek

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Értesüljön a legfrissebb tartalmakról!

Az alábbi mezők kitöltése kötelező.

A Béres Gyógyszergyár Zrt. az űrlapon megadott információkat használja fel, hogy kapcsolatba lépjen Önnel. Kérjük, ossza meg velünk, hogy milyen módon szeretne hallani felőlünk:

×