Ragadjunk ütőt vagy labdát és a sport valóban szórakozás lesz!

Ahhoz, hogy a mindennapi mozgás, a sport ne egy letudni való kötelezettség, egy teljesíteni való “szenvedés” legyen, fontos, hogy olyan mozgásformát találjunk, amiben örömünket leljük

Ha sohasem sportoltunk rendszeresen, érdemes idősebb korban is találni a cardio- és erősítő edzések mellett egy olyan műfajt, amit másokkal együtt, párosban, vagy csapatban tudunk művelni. 

Az ütős labdajátékok pedig erre tökéletesen alkalmasak: szórakoztatnak, társaságot adnak és alaposan át is mozgatnak.

Egyedül nem megy?

Gyakori, hogy a rendszeres mozgásról szőtt elképzeléseink, terveink elméleti síkon beragadnak, esetleg az első egy-két kör lefutása, vagy letekerése után a lelkesedés jócskán alábbhagy. Ilyenkor jó, ha van mellettünk valaki, aki csak pont annyira motivált, mint mi magunk: nehezebben mondjuk le a közös futást. Pont így van ez a pingpong, a tenisz, vagy akár a tollaslabda esetében is.

Asztalitenisz, de nekünk csak pingpong

A Magyar Asztalitenisz Szövetség hivatalos Facebook oldalán láthatjuk, hogy verseny- és tömegsport szinten is pörög az ágazat: idén nyáron például veterán EB-t rendeztek hazánkban, olyan neves sportolók részvételével, mint az Európabajnok Bátorfi Csilla, vagy Vitsek Iván, a serdülő fiúválogatott szövetségi kapitánya, de Németh Károly bronzérmes Európa bajnokunk is sikeresen szerepelt. 
A pingpongról nem is gondolnánk, de egy nagyon is összetett sportág:

  • Fokozza és javítja a fizikai erőnlétet, hiszen komoly állóképességre van szükség, ha egy mérkőzést bírni szeretnénk szuflával, megfelelően kivitelezett ütésekkel
  • Javítja a koncentrációt, mivel komoly összpontosítást igényel az egészen apró labdát lekövetni aggyal, majd kézzel, kiszámítani a röppálya ívét és bevinni a győztes csapást. 
  • A szociális kapcsolatainkkal pedig egyenesen csodákat művel: vidám társaságban játszani bárki számára nagy élmény 
  • Ráadásul már létezik egy olyan verziója a pingpongnak, amit lábbal lehet játszani.

Egy kissé legörbített asztal mellett űzhetjük a teqball-t focilabdával. Igazán remek családi szórakozás lehet, és egyre több játszótéren, parkban fedezhetjük fel ezeket a kissé fura pingpong asztalokat.

Tollaslabda szabadban vagy teremben

A tollasozás legtöbbünk gyerekkorából visszaköszönő örömsport: kellemes, vidám és a barátokkal eltöltött nyári élményekhez kapcsolódik. Ha szeretnénk, továbbra is űzhetjük ezt a sportot a szabadban, de rossz idő esetén akár teremben is, hálóval. A tollaslabdázás olyan komoly szintre fejleszthető, hogy akár versenyszerűen is foglalkozhatunk vele, hiszen mostanra olimpiai ággá nőtte ki magát. 

Tudta? 2013 óta a Béres Gyógyszergyárt Zrt. neve is összekapcsolódott az olimpiákkal, hiszen aranyfokozatú partnerként a cég támogatja a nemzetközi versenyre készülő magyar sportolókat.

A tollaslabda talán az egyik legjobban megmozgató, jó értelemben vett “lefárasztó” sportág, ha belejövünk, nagyon felpörög a játék.

  • Növeli a gyorsaságot
  • Javítja a reflexeket
  • A felkar mellett a lábizmokat is rendesen megdolgoztatja
  • Ha mindent beleadunk, rendesen megizzaszt, növeli az állóképességet
  • Életkortól és nemtől függetlenül bárki belevághat, de itt is, mint minden sport esetében, fontos a bemelegítés
  • Mindezek mellett pedig egy igazán szórakoztató, izgalmas játék

A pingponghoz hasonlóan számos klub várja a kezdőket, újrakezdőket, vagy azokat, akik sportpartnert keresnek. Nekivághatunk akár edző útmutatásait követve, de alapvetően nem kell ehhez a sporthoz más, mint két ember, két ütő és egy tollaslabda.

Tenisz, sokunk nagy kedvence

A labdarúgás népszerűségével leginkább a tenisz veszi fel a versenyt. Egyre többen pedig nem csak nézik, vagy követik a nemzetközi, hazai versenyek eseményeit, hanem maguk is ütőt ragadnak, és akár felnőtt fejjel belevágnak ennek a nagy múlttal rendelkező sportnak a gyakorlásába. Erre pedig számtalan jó okuk is lehet, hiszen a focival ellentétben, itt csak egy partnerrel kell egyeztetni ahhoz, hogy meglegyen a délutáni szórakoztató mozgás.
Ha teljesen kezdőként vágunk neki, mindenképpen ajánlott a technikai alapokat egy szakértő edző segítségével elsajátítani, így elkerülhetők a hirtelen rossz mozdulatból eredő sérülések, vagy a helytelen technika, nem megfelelő ütőhasználat miatti hosszabb távon kialakuló problémák (pl. teniszkönyök).

  • A mérkőzések során viszonylag nagy területet kell bemozogni, így a tollashoz hasonlóan, növeli az állóképességet, és javítja a szív- és érrendszer működését.
  • Erősíti az izomzatot (kar, láb, derék, hát) 
  • Kiemelten javítja a kéz-szem koordinációt, csökkenti a reakcióidőt.
  • A legtöbben azonban egykezesek, azaz az egyik oldal preferáltabb az ütések során. Ha rendszeresen teniszezünk, éppen ezért a gerinctorna, a jóga, vagy a pilates mindenképpen javasolt kiegészítő sportként.

A tenisz világszerte népszerű szenior korcsoportban is, ennek nincs is jobb bizonyítéka, mint a 70 évesen magyar bajnok Magyarné Kiss Ágnes, aki ugyan gyerekkora óta teniszezik, de 50 évesen kapcsolt rá igazán a versenyzésre. Azóta nagyjából minden versenyét valamilyen helyezéssel zárta.

Az ütős labdajátékok, amellett, hogy nagyszerű szabadidős tevékenységek, tökéletesen kikapcsolnak és alaposan át is mozgatnak bennünket. Játszhatjuk párosban, vagy négyesben is, nem is beszélve a körbenforgós pingpong gyönyörűségéről és igazán vidám műfajáról.

FORRÁSOK

https://www.facebook.com/MagyarAsztaliteniszSzovetseg/

http://www.moatsz.hu/index.php

http://www.nemzetisport.hu/egyeb_egyeni/asztalitenisz-szenzacios-mezony-a-veteran-eb-n-2674873

https://asztalitenisz.lap.hu/magyar_asztalitenisz_klubok/14247181

http://pingpongoldal.hu/category/asztalitenisz-videok/

https://sportagvalaszto.hu/tollaslabda
 

Kapcsolódó cikkek

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Értesüljön a legfrissebb tartalmakról!

Az alábbi mezők kitöltése kötelező.

A Béres Gyógyszergyár Zrt. az űrlapon megadott információkat használja fel, hogy kapcsolatba lépjen Önnel. Kérjük, ossza meg velünk, hogy milyen módon szeretne hallani felőlünk:

×