Törzsizomzat erősítése minden életkorban fontos

A kor előrehaladtával bizony egyre gyakrabban okoz problémát akár a hétköznapi mozgás is. Testedzéssel azonban lassíthatjuk ezt a nem kívánt folyamatot. Kiemelten fontos idősebb korban is az egészségi állapotnak megfelelő sport: legyen az kocogás,úszás, kerékpározás, vagy nordic walking. Ahhoz azonban, hogy balesetek vagy elesések nélkül teljesítsük pl. a kiránduló távot, nem elég csupán az alsó végtagokat fitten tartani, fontos a törzs izomzatának erősítése is.

Szellemi, testi frissesség

Sokan felismerik az agy „edzésének” jelentőségét idősebb korban, hiszen így lehet igazán jól karban tartani a szellemi teljesítőképességet. Akár tanulással, rejtvényfejtéssel, olvasással, vagy kulturális művelődéssel. 

Pontosan ugyanennyire fontos testünk izomzatának rendszeres edzése is, hiszen így sokáig élhetünk önálló és sok szempontból teljes életet. 

A törzsizomzat, azaz a hát-, a has- és a mellizmok kiemelten fontos szerepet játszanak a gerincoszlop stabilizálásában. Kellően erős törzsizomzattal pedig már nem okoz problémát testünk egyensúlyának megtartása sem, így csökkenthetjük az elesések, a megbotlásokból adódó balesetek esélyét. Az edzett törzsizomzat az egyik alapja a hétköznapi mozgásos tevékenységeinknek, de a sportsérülések megelőzésében is fontos szerepe van. Idősebb korban ugyanis a mozgás inkább széles alapú és csoszogó lesz, a gyenge törzsizmok és az elesések miatti félelem következtében sokan folyamatosan kicsit előre hajolnak, a lábuk elé néznek járás közben. Az előre dőlés, a lehajtott fejjel járás nemcsak balesetveszélyes, hanem a gerincoszlop nyaki szakaszának egészsége szempontjából is kedvezőtlen.

Törzsizom erősítés

A törzsizomzatot, core izomcsoportként is emlegetik, ami az emberi izomrendszer magjára utal. A core izmok testünk egyik legaktívabb izomcsoportját képezik.

 Általuk lesz helyes a testtartásunk, ezek az izmok tartják stabilan a törzset végtagjaink mozgatásakor, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy hétköznapi mozgásfunkcióink megfelelőek legyenek, így különösen, hogy egyensúlyunkat meg tudjuk tartani. 

A core izomzat erősítése nem igényel különösebb eszközparkot, nem kell hozzá feltétlenül edzőterembe mennünk, hiszen az alapvető tornagyakorlatok kis helyen, akár otthon is elvégezhetők, csupán saját testsúly igénybevételével. 
Az alábbi videóban ehhez nyújtunk segítséget:
 

Figyeljünk a helyes kivitelezésre!

A törzsizmok erősítése során nagyrészt statikusan kitartott gyakorlatokat végzünk, melyeknél kiemelten fontos a helyes kivitelezés. 
Hasonlóan hatékonyak, de sokkal egyszerűbben kivitelezhetők, és kevésbé megerőltetők, a térdelőtámaszban, vagy állásban, hajlított térddel végzett kar-, és lábemelő gyakorlatok.
Sokat javíthat a deréktáji tartóizmokon a hasonfekvésben végzett ellentétes kar-, és lábemelés is.

Az alábbi videó egy nem megerőltető, de hatékony hátizom-erősítő feladatsort mutat be, amelynek segítségével sokat tehetünk törzsizomzatunk fejlesztéséért:
 

Kapcsolódó cikkek

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Értesüljön a legfrissebb tartalmakról!

Az alábbi mezők kitöltése kötelező.

A Béres Gyógyszergyár Zrt. az űrlapon megadott információkat használja fel, hogy kapcsolatba lépjen Önnel. Kérjük, ossza meg velünk, hogy milyen módon szeretne hallani felőlünk:

×